Pages

Tuesday, September 18, 2012

Kedai Makan Rahmat, Kpg Pasir Puteh Pasir Gudang

Satu kedai makan yg femes yang berada di  Pasir Gudang. Tak percaya boleh search dlm google. Ramai dah blogger cover. Lokasinya agak kedalam dan sedikit sukar kepada yg pertama kali datang. Mcm aku ni dah beberapa kali sampai bermula dulu masa aku wat keja kat yard (yg berada berhampiran), budak budak Sime yg bawak aku p sini.
Satu resepi yg agak berbeza dan belum pernah (aku rasa) ada di mana mana sajian yg seperti disini. Main course kedai makan ini ialah siakap goreng. Dicicah dengan kicap bawang dan cabai hijau. Kalau nak tambah lauk, kedai ni turun menyediakan menu seperti sambal udang, ikan bilis kacang, udang goreng, sayur dan kuah. Minuman boleh diorder dengan jug. Apa pun, siakap goreng ni memang sedap. Paling baik time ikan tu panas dimakan dengan nasi panas. Senang cerita, kalau sampai ke Pasir Gudang, aku rekemen utk singgah dan menjamu selera di kedai ni. Dan aku pasti, sekali lg kalau aku berada disini, aku akan kembali meratah siakap goreng yg enak tu. 
Nak kontek number, ambik kat tayar bwh ni.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...