Pages

Saturday, July 30, 2011

Kari Kepala ikan Kampung Attap

Kedai ni nampak dari Federal Highway. Tak payah cerita la mcm mana nak p. Kepada kaki kapla ikan KL kedai ni memang jadi sebutan la. Aku dah dengag lama dah, tinggai lagi nak p tu la dok agak agak. Last minggu lepas, mem ajak singgah. Tgh hari, lapag pulak..aku ok ja. Pusing dari Lok Yew nak masuk faderal hiway, pusing sekali terus nampak. Tak susah nak cari. Tapi mau pusing elok elok kalau telepaih simpang, susah nak u turn.
Aku parking keta berhadapan apartment. Mengadap opis dan belakang tempat tu. Dari jauh aku nampak org tak ramai. Kedai pun sebelah bangunan. Ehmmm...gaya mcm kedai kedai kat Penang. Macam Line Clear kat Penang Road dan Jamal Mohamed kat Butterworth. Nak makan kena beratur dulu. Tp nasib baik beratur pun tak panjang. Lauk memang mamak ni buat tak banyak. Mungkin sebab mai sini memang nak makan kepala kot. Apa yang aku nampak cuma ikan goreng, ayam goreng, hati/pedal goreng, kari ikan, kari sotong dan kari kambing. Itu saja, ketam daging bagai semua tarak. Tgk kepala besag besag, aku punya tanya la berapa rega...mamak tu boh senang saja....65, 70, 75, 80, 85....mak aih mcm sifir pulak. 
Aku amik kari ikan dan kari sotong. Nampak kari sotong mcm sedap. Sotong pun panjang. Kuah kari yang mamak tu tuang atas nasik memang sekali dengan bendi sebijik, terung seketui. Tapi aku agak pelik bila kari dicampur sekali dengan tauhu. Stail tersendri.  Rega ngan sayug n papadom RM10.00. Hadi amik sama mcm mem aku, Ayam goreng dan sayur. Aku minum teh o ais, adi dan mem sirap limau.
Rasa?.....boleh tahan, not bad. Kalau orang ajak nak repeat aku sure join. Tu ja aku nak kata. Gambag nanti aku load

Kedai dari tepi jalan

2 comments:

Anonymous said...

lps raya kene layan nie... tobab

Anonymous said...

wajib.....jommm....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...