Pages

Saturday, October 1, 2011

Tutti Frutti - Kedai Yogurt

Hampa kena try kedai ni. First time aku masuk kedai yg mcm ni. Biasanya kalau aku p beli yogurt yang dah siap kat supermarket ja. Tak pernah pulak aku jumpa kedai yogult yang mcm ni. Tgk dari luag memang teringin nak masuk. Tertanya tanya mcm mana rupa kat dlm. 
Apa lg, aku dan famili terjah la masuk. Kedai pulak nampak mcm exclusive dengan warna putih menjadi tema. Memang menyerlah. Masuk ja cerah sungguh suasana dlm kedai.

Kedai Tutti Frutti



Konsep kedai ni lebih kepada layan diri. Nak byk mana, apa jenis, rasa apa semua ambik sendri. Ambik mangkuk kertas p cari mesin masukkan yogurt byk mana nak makan, lepas tu p tambah topping. Semua ni buat sendri. Lepas dah tambah topping baru ke kaunter untuk timbang. Bayag yogult ikut berapa berat kita ambik. Anggaran aku mcm 100gram/RM5. RM5 lebih skit la.Perasa yang ada pun mcm mcm jenis. Aku tak inga ada berapa, ada 4 kot. Mem aku ambik strawberry dan delima.


Gambag atas diatas ni yang mem aku ambik. Hampa tau harga berapa, RM19.50. Mcm mana, berbaloi?.
Kalau kaki yogult memang ok la kot. Tapi apa pun, hampa kena try makan kat kedai ni. Aku raspek la sapa yg invest wat benda ni. Bagi aku sesuatu yang baru dan fresh. Kalau kena gaya, boleh kaya. All the best Tutti Frutti. 




5 comments:

HMS Admin said...

err.. boleh tanya... ada tanda HALAL tak kedai nih....

Platspender said...

tak perasan.....kira halal la

Anonymous said...

mahal tuttifrutti nie...

Platspender said...

amik skit skit murah rasanya...try la

fiezol said...

nahaiiiiiiiii.. depa makan..... slurrrrpppppppp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...