Pages

Monday, November 21, 2011

Isnin - MC dan Nasi arab

Hari ni aku MC. Semalam selsema lepas tu boleh melarat asma. Kalau kena asma memang tak boleh blah. Jenuh control nafas tinggi rendah. Pg tadi bangun mata dah berpinau dengan dada sesak skit. Malas la aku nak tunggang moto jauh jauh p keja. MC ja la ari ni. Lepas settle hal anak anak aku sambung tidog. Mem aku ada meeting kat Putrajaya hari ni. So kalau nak p klinik pun aku tunggu dalam pukui 10 lebih la. Pi awai awai bukan klinik bukak lg. Nak melangut dengan dada dok sesak ni tarak pasai la. 
Dlm pukui 12, mem aku miss call, baru sedag diri dari tidog. Asma dah kurang skit, tp kena jugak p klinik. Tgk hphone ada msg dari mem. Oklah kejap lg dia balik, boleh aku p sekali dengan dia. Mem aku pun batuk dah 2 minggu tak hilang lg. Gila la penyakit sekarang ni. Sekali nak elok punya lama. Azab nak tanggung bukan calang calang. Nampak sgt bila umug dah meningkat badan jadi sesen dah tak kuat. Ni tak masuk 40an lg. Lepas zuhor mem aku sampai. Selesai solat zohur, kami shoot p DEMC. Senang, panel mem aku. Tak yah byg, semua kredit terus ke akaun UiTM. 

Lepas isi borang apa patut, aku checkin kat kaunter. Siap tanya sapa doktor ada dlm. Kami request Dr Samnudi. Dr ni memang sempoi. Mesra alam dan baik. Dr ni dah mcm member. Sepanjang Hadi ke DEMC, doktor la yg merawat dia. So kami dah kenai. Senang skit nak deal. Hampa tau la doktor kan, kadang kadang tu ek lain mcm. Lece nak tanya tu nak tanya ni. Tp kalau dah kenai senang skit la nak cerita. Nak MC pun senang hahahaha. 
Elok Dr ni nampak ja muka aku n mem, terus tanya, Hadi mana....hahahaha hampa tgk, dia memang tak boleh lupa Hadi la. Aku kata tak bwk, kalau bwk wat tambah semput. Lepas aku duduk, aku kata aku semput, dengan pantas, "aik bola tak start lg dah semput (malam ni final Malaysia vs Indon Sukan Sea 26). Aku gelak ja. Lepas check, aku kena nab. Memang tu la yg aku mau. Kena benda ni lega skit. Lepas 5 minit, fuh lega. Terbaik...Mem aku pulak suspek bronkaitis. Dia pun kena nab jugak....hahahahaha....selalu tgk aku ja kena, dia pun dah kena layan benda tu. Tp ubat lain dan tak la berasap mcm aku kena ni. Utk check kedua aku request ventolin inhaler dan tablet ventolin. Inhaler aku dah habes, tablet wat standy bila perlu. Mem aku locabiotal spray. Lain lain ubat batuk. antibiotik dan kahak tu standard la. Walaupun panel, tp pesakit akan diberikan bil. Baru punya polisi. saja nak bgtau berapa byk duit dah kita pau kerajaan kot. Mcm berkira pun ada. Tp kalau tgk bil, semput mcm aku ni pun dekat RM93. Mem aku punya lg dasat RM160. 
Tu dia, kalau tarak panel tu mcm mana. Mcm mana pulak org yg tak mampu. Takan biag mati keraih ja kot. Tak patut. Kena la p hopital kerajaan. beratug bejela jela utk nak check n amik ubat. 
Tp sure Allah maha kuasa. Yg tarak duit tu diberikan kesihatan la. Yg ada duit tu mendapat dugaan yg mcm mcm. Tu kalau yg terlebih duit mcm mana?....takut kan. Biaq tarak duit tp sihat dari byk duit tp sakit mcm mcm. Makan tu tak boleh makan ni tak sedap. Kalau dah nasik kandag pak aboo pun tak sedap, hahahahahaa....hampa tau la. 
Kami terus p cari makan. Baru nak makan tgh hari. Baru perut terasa lapag bila napas nak elok skit. Alang alang dah dok ada kat shah alam ni, aku petik kat mem aku ajak p nasi Arab kat belakang unisel. Hampa tgk posting nasi kukus aku. Kedai nasi arab ni berada dlm satu kawasan. Org pun tak ramai, jd tak yah la tunggu lama lama. 
Nasi arab dari d'arab cafe ni memang nasi arab feveret aku. Bg aku, nasi arab ni selamba pukui nasi nasi arab dari Tajine, Rawsha, Babylon dan Zam Zam. No 2 masih lg Saba di cyberjaya. Mungkin nasi ni telah disesuaikan rasanya dengan rasa tempatan. Nasinya lebih kurang mcm nasi hujan panas. Nasi arab dari d'arab cafe ni dihidang dgn ayam dan kambing, kabshah dan roasted. Harga sgt berpatutan dengan RM11.50 utk satu hidangan. Kalau banding yg lain lain, harga satu set mencecah RM30. Kalau perut kecik, satu set ni boleh hadap 2 org. Tp kalau saiz saiz lembu, selamba tapau sepinggan sorang. Nah gambag nasi arab ni. Hampa tgk sendri. Limau tu mau perah dulu ataih nasi sebelum makan. Kalau tak cukup limau dan cabai hijau, boleh tambah, free of charge. 
Baca Bismillah jgn lupa. Sedap memang sedap, tp Allah jgn lupa.






3 comments:

sehasta mungkin said...

Ha...ha... MC akhir tahun ....best

Platspender said...

ingat nak sambung 2 hari....

Unknown said...

HANGPA bukan hampa (kecewa)..
HANTAQ bukan hantag.
tolong tulis elok noooo...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...