Pages

Saturday, November 12, 2011

Wong Solo - Tunggu sampai sudah

Ptg weken aku bwk satu family p pekena nasi ayam penyet kat Wong Solo. Kedai Wong Solo ni merupakan satu rangkaian kedai terkemuka dari Indonesia yg membawa masuk menu ayam penyet. Kat Shah Alam kedai ni terletak di Sekyen 7 dekat dengan Jakel. Bangunan yg sama tp side bersebelah dengan Stesen minyak Petronas dan berada dibarisan belakang.
Aku pilih utk duduk bersila di salah satu bahagian kedai tu. Meja masa tu baru org blah dan belum diclear lg. Dok sat ada seorang pekerja kedai tu mai bersihkan. Lepas tu sorang lg datang amik order. Pikiag punya pikiag, kami pesan menu nasi 4 org makan, seketul ayam bakar, 2 ketul ayam penyet, ulam dan emping. Minum pulak kami order 2 gelas sirap, teh o dan milo ais. 

Tunggu dalam 10 minit ayag sampai. Lepas tu turn nak tunggu menu makan pulak. Ni yg mcm bala skit ni. Jarang jarang aku kena dugaan mcm ni. Dengan perut lapag, tgk kira kanan, org yg sampai lambat dari kami dah dok baham. Yg kami sampai lebih awai ni dok tunggu. Aku dah angin skit dah. Perut dah la lapag, takan dok tahan dengan telan teh o ja. Aku pun p belakang, tanya mamat yg amik oder td. Dia dah gelabah, p depan kaunter check balik, kemudian ke belakang utk check list order. Baru nak tulis. Adoiii....baru nak tulis ka. Yg td hg punya dok sibuk p depan belakang tak nampak ka meja kami ni ada ayag ja 4 gelas. Tak pa la, kansel terus la dari nak tunggu. Kami telan ayag tu cepat cepat terus bayag n blah.
Nasib baik la Wong Solo ni sedap. Kalau tak aku dah banned teruih la. Mungkin tarak rezeki, tp bila main dengan lapag ni aku mcm hilang skit pertimbangan. Takdir. 
Menu kami berubah dengan Kak Nor Nasi Kukus ayam berempah yg berada belakang Unisel. Lepaih 10 minit order, nasik sampai. Nasib baik. 
Not my day la today.





1 comment:

sehasta mungkin said...

ha..ha.....nampaknay ada yang dah tertagih dengan ayam penyet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...