Pages

Friday, February 24, 2012

Nasi Lemak Kak Milah - Seskyen 17, Shah Alam

Memang enak. Yang tu mula mula aku rasa bila suapan pertama masuk dlm mulut.
Kelmarin ada org call bgtau aku ada satu port nasi lemak yg menarik kat seksyen 17. Mamat tu rekemen utk aku try. So lepas info jalan mcm mana nak p ke sana, pg ni aku n mem terjah. Kak Milah ni berniaga nasi lemak didalam kawasan rumah dia. Tak dak kedai, tak dak payung yg mcm biasanya kita jumpa dimana mana. Kedai beliau hanyalah meja diletakkan di bwh bumbung didalam kawasan rumah beliau yg conner lot tu. Terletak berhampiran dengan UiTM Campus Intec seksyen 17. Rumah Kak Milah ni berada di Jalan Cencaru 17/11.
Masa ketibaan kami, sudah ada 5-6 org pelanggan yg sedang menunggu. Nasi baru saja habes dan ada lg satu periuk sedang dimasak. Tarak hal, alang alang dah sampai mesti mau tunggu. 10 minit kemudian, tiba giliran aku. Menu nasi lemak aku kali ni ialah telur mata dan kerang. Sebenarnya, yg tu la saja pun lauk lauk nasi lemak kak Milah yang ada.
Harga utk nasi lemak biasanya ialh RM1.20, utk telur RM2 dan utk kerang ialah RM2.20. Memang berpatutan. Tak yah nak komplen mahai. Menurut Kak Milah lg, beliau sudah hampir 23 tahun meniaga nasi lemak. Lama woi. Cuba kira tgk 23 tahun tu berapa hari. Memang lama. Dulu beliau ada warung, tp sekarang just buat nasi lemak main main saja. So just meniaga kecilan kat kawasan rumah. Sibuk jg cucu kata beliau lg. Aku rekemen nasi lemak Kak Milah. Memang sedap. 


6 comments:

sehasta mungkin said...

memang sedap...aduh terliur aku.....

fiezol said...

mmg sedap... saya mesti pileeeeeyyyyy

Platspender said...

nasi mesti mau lebih...

Platspender said...

kena try...memang terbaik

Platspender said...

Sir, can you read bahasa melayu (malay language)?

Unknown said...

nasi lemak mentue sy..time kasih sbb share yerk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...