Pages

Thursday, February 9, 2012

Warung Nasi Lemak - Depan Ciast, Seksyen 19 Shah Alam

Warung ni terletak betui betui depan pintu masuk Pusat Latihan Pengajar dan Kemahiran Lanjutan (CIAST), Seksyen 19, Shah Alam. Kebetulan aku lalu depan tu sebelum mengala ke seksyen 18 dan terpandang org yg sedang beratug utk membeli sarapan. Tgk mcm menarik. 
Ada dua warung nasi lemak, satu kedai air dan satu warung roti canai. Semuanya terletak di warung yg telah disediakan. Lepaih tu pengunjung juga boleh makan di meja yg telah disediakan. Suasana warung mcm kat kampung. Tu yg best tu. Makan pulak dibawah pokok. Memang cun la suasana. Aku memang suka yg mcm ni. Lebih 'raw'. Bukan di restoran yg berhawa dingin, yg grand grand, lantai lawa lawa, pekerja uniform cun cun tp makanan rasa tak best mana pun. Biasanya la...aku kata biasanya, warung yg mcm ni la yg akan menyediakan menu yg menjilat jari. Sekali makan, rasa nak ulang lg sekali.
Aku parking kereta di hadapan kedai ni. Depan warung ni ada la skit ruang ruang utk parking kereta dan moto. Boleh la nak parking. Beratug sekejap, lepas tu aku ambik nasi lemak rendang dan bihun tuk Hisyam. Kakak yg jg nasi lemak tu terus bgtau price. P cari meja dan makcik air akan datang mintak order. Aku order teh o, teh tarik dan air suam. Teh tarik makcik ni aku minat sebab tak keras dan tak kaw. Minum teh kaw kaw nanti nak berak susah. Kelat. Apa lg, air dah sampai, terus la makan. Mcm aku kata td, best nasi lemak kat sini. Sambal yg sedap dengan lauk rendang yg best. Cukup cun utk memenuhi selera aku. Hisyam pun makan bihun tu sampai habes. 
Nasi lemak best, teh tarik cun, suasana menarik. Roti canai tu aku tak test lg. Mungkin best jugak la kot. Cara cakap mcm bangla yg tebag roti tu. Tu dia, bangla semua cover. Keja kilang, petrol pam, supermarket, sampai roti canai pun dah boleh tebag. Apa benda lg la depa tak buat. Mana p mamak semua. Dah balik India? 
Satu saja, aku kurang selesa kat sini...nyamuk byk. Tu spoil skit. Jgn la pakai seluar pendek nak p melepak sini. Sia sia saja nyamuk baham nanti. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...