Pages

Sunday, February 12, 2012

Sotong Tepung @ Batu Rakit

Kedai berada di tepi jalan, mengadap laut. Masuk ke pantai Batu Rakit tu, kemudian ikut jalan tepi pantai, kita aku akan jumpa dengan kedai ni. Kedai ni berada disebelah kanan sementara ada satu kedai lg disebelah kiri. Kedai yg disebelah kiri tu aku dah penah rasa dua tahun lepas. Memang masyuk.Tp time aku sampai, kereta byk sgt. Mcm susah pulak dengan anak anak aku ni kalau org ramai. So kami cari kedai yg tak padat sgt.
Menu tepung yg ada termasuklah sotong, ikan kembung, pari dan udang. Kalau belah KL ni, ptg ptg org makan goreng pisang, tp blah Ganu ptg ptg org makan seafood gaya sama mcm pisang goreng. Memang sempoi. Tak yah p kedai seafood, p kedai tepi jalan pun ada benda ni. Kedai kedai mcm ni byk disepanjang jalan pantai Teluk Ketapang dan Batu Rakit ni. Tgk kat depan kedai kalau ada "ICT", memang menu seafood tepung la. 
Rasa?...memang best. Kena try woi kalau sampai Ganu. Tak try tak cukup syarat. Satu rasa yg memang enak, dan seafood yg digunakan sungguh fresh. Isi. Mcm baru lepas turun dari bot. Kemudian dicicah dengan sos yg pedas pedas manis, masuk mulut gigit keranggupan tepung dan kena pulak dengan isi ikan sotong yg fresh, fuhhhh....sambe sambe angin pantai bertiup. Sulam pulak dengan Teh tarik. Gila la woi...Aku bukan nak up lebih lebih, tp aku minat benda ni. Hampa tak percaya, hampa tanya sendri org Ganu la. Kalau tak best, takan ada kendai yg sampai bersusun kereta. 
Cuma timing aku tak kena skit. Kalau aku datang ni time musim sotong, lagi besar besar sotong tepung kat sini. 


4 comments:

azali said...

Yang ni pun cepat habis..masa aku datang makan awal2 lagi... pukul 10.00 baru buka.. pukul 4~5 habis... tapi tak bole lawan yang kat Teluk Ketapang.

Platspender said...

ye ka.....teluk ketapang tu lg best ka.....yg mana satu....yg betui betui mengadap laut tu ka...tepi jalan...yg label kat kedai ICT?

tobab said...

aduiii.. yg ni kene rasa, tapau dulu sue haha..

Platspender said...

tapau nanti sejuk....kena panas panas bertambah la selera....kena try benda ni bab....kena...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...